Jouluvalmisteluja ja uusi vuosi

Hei kaikille,

Oltiin tytön kanssa joulun alla molemmat pitkään sairaana. On mennyt koulukiireiden ja sairastamisen kanssa kaikki aika, etten ole ehtinyt kirjoittamaan.

Jee! Olen kirjoittanut blogiani jo vuoden. Kyllä kieltämättä voisin olla ahkerampikin kirjoittaja, mutta valitettavasti vuorokaudessa ei ole kuin 24 tuntia ja yksinhuoltajana se täyttyy tosi äkkiä.

Nytkin annan ennemmin kuvien puhua puolestaan, mitä olen saanut käsitöitä aikaiseksi.

Ihanaa tätä vuotta kaikille!

P.S minua voi myös seurata Instagramissa! :)

Tämän sain idean pinterestistä. Leikkasin pahvilaatikosta sydämen muotoisen pohjan. Leikkelin erikokoisia ympyröitäm pahvista. Ne on vielä leikattu kierteeksi, Ne on sitten pyöritetty kerälle ja liimattu kuumaliimalla pahviin. Ruusukkeita on koristeltu kimalleliimalla. Tein kiinnitysnauhaksi satiininauhasta  rusetin ja liimasin sen sydän pohjaan. Siitä tuli ihan kiva joulukoriste äipälle.











Nämä ovat kierrätyspussukoita. Käytin foliota, lahjapussin, karkkipapereita ja post-it lappuja, jotka päällystin molemmin puolin kontaktimuovilla. Ja ne ovat sitten ommeltu kasaan ihan kuin normaali pussukka.








































Tämä vessapaperirullatelineen tein vanhoista verhoista.





Vasemman puoleinen on tyttöni serkulle tehty fleecepuku. Oikea kuva näyttää asun, jonka tein tytölleni jämä trikoista.





Tässä on kuvia barbietalosta, jota olen sisustamassa tytölleni. Tyttöni ukki teki meille barbietalon rungon vanerista. Minä suunnittelin sen kyllä, minkälainen pitää tulla.

Se on pohjamaalattu valkoiseksi.

Siihen olen päälle päällystänyt jämätapeteilla seiniä. Ulkoseiniin tilasin Ebayn kautta sellaista bling bling tapettia. Tietysti pinkkiä.

Alla on kuva vielä sisältä aika valmiista olohuoneesta. :)



Tässä on kuva teepurkista. Tee oli tilattu iHerbistä Usasta. Se on ihanaa minttusuklaateetä. Aivan ihanan makuista. Noh se tulee aina ihanassa peltipurkissa ja olen ne säilyttänyt. Siitä ei lähtenyt se etiketti liottamalla pois, joten sitten päällystin purkin vanhalla tapetilla ja siitä tuli kätevä pinnien säilytyspurkki. Voihan siinä säilyttää muutakin. Myös uusien kenkien kenkälaatikot on kätevä päällystää tapetilla niin niistä tulee siistejä säilytysrasioita. Voi olla osa sisustustakin, jos on vaikka samaa tapettia seinällä :)  



Olen myös paljon laittanut tyttöni omaa huonetta. Essille koristeltiin omaan huoneeseen lentokone. Ensin yhdessä maalattiin sormiväreillä ja koristeltiin strasseilla. 


Olen ommellut myös pikkuveljelle farkut jousto samettifarkkukankaasta. Lahkeisiin on varattu yli 10 senttiä kääntövaraa, kun poitsu on niin hoikka. 


Essille ompelin haalarit omilla ohjeillani. Tietty housun kaava oli pohjana. Tein myös jämäkankaista nämä. Näistä tuli ihan hassut. Tyttöni on nyt innostunut farkuista. :D


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Riikinkukko samba-asu